Slide 1
SPOŁECZNOŚĆ
Kierowników Produkcji

Ten portal to miejsce spotkań dla osób Zarządzających Produkcją.
Dołącz do naszej Społeczności,
rozwijaj swoje kompetencje i wymieniaj doświadczenia z innymi Kierownikami.

Proste narzędzie analizy procesu

W Firmach można spotkać się ze stwierdzeniem: „nie mam wystarczająco dużo doświadczenia, aby analizować proces”.

To nieprawda.

Jest wiele bazowych narzędzi analizy procesu, które pozwalają spojrzeć na nasze procesy z szerszej perspektywy i dostrzec potencjały do usprawnienia.

W tym artykule poznasz Arkusz analizy wartości dla klienta.

Jest to 14 pytań, które pozwolą CI na prostą diagnozę Twojego procesu.

Jak korzystać z arkusza?

Na pytania odpowiadaj po kolei. Za każdym razem po udzieleniu odpowiedzi zastanów się, jakie masz wnioski oraz jakie działania można zastosować, aby poprawić obecny stan.

Pamiętaj, że w większości przypadków klientami Twoich procesów będą osoby/działy z wewnątrz organizacji, a więc tzw. Klienci Wewnętrzni.

Jeśli dostarczysz im wartość dobrze za pierwszym razem to działasz również w kierunku tego, aby klient finalny otrzymał wartość jakiej oczekuje.

Zwróć uwagę na pytania:

2) Jaka jest główna „rzecz”, którą dostarczamy klientom?
Skup swoją uwagę na produktach, usługach, ale i też raportach, analizach czy wsparciu działań – zastanów się jakie problemy klienta rozwiązujesz.

9) Czy nasze założenia dotyczące tego, czego chcą klienci, są prawidłowe?
Zastanów się czy czasem nie działacie w zespole z przekonaniami, że „zawsze tak było”. Być może oczekiwania klientów się zmieniły, albo nikt nie pytał klienta czego tak naprawdę chce i działacie w domyśle.

11) Jak możemy być bardziej w zgodzie z naszymi klientami i wymaganiami klientów?
Co możecie zrobić, aby Wasz klient otrzymał wartość szybciej, w lepszej jakości lub przy mniejszym koszcie.

12) Jakie procesy i miary mają znaczenie strategiczne?
Zastanów się czy te strategiczne procesy masz dobrze zmapowane, czy mają wskaźniki, swojego właściciela, a także czy zwracacie na nie szczególną uwagę.

13 i 14) Które procesy są najbardziej bolesne dla klienta? Oraz które procesy generują kosztowne naprawy?
To są miejsca, nad którymi powinieneś szczególnie popracować.

Dzięki wykonaniu tej analizy będziesz bardziej skupiony na tym co naprawdę ważne dla klienta. Wykonanie jej nie powinno zająć Ci dużo czasu, a da dużą wartość w zakresie dalej podejmowanych działań.

Arkusz możesz pobrać za darmo klikając w poniższy link:

Analiza-wartości-dla-klienta-checklista